April 29, 2012

24: A letter to my parents



Mak, Abah, kite sayang Mak Abah.. maaf atas segala kekhilafan diri dari mula mata celik hingga ke hari ini..
Kite banyak belajar dari kesilapan, dan percayalah, kite akan jadi anak yang baik, solehah dan berguna dalam mendidik adik-adik, dan keluarga baru nanti..

Mak pernah meluahkan sedih nanti kite akan pergi jauh selepas kahwin nanti insyaAllah. Harapan kite, moga Mak Abah dapat doakan kesejahteraan dan kebahagiaan kite menempuh alam baru yang jauh dari Mak Abah nanti, terpisah oleh laut China Selatan, kata kite pulak, jangan risau,  kemudahan AirAsia dan Mas akan temukan kite dengan Mak Abah.. hehehe.. InsyaAllah.. :)

Percayalah, kite takkan larat menanggung beban rindu hati semasa kite di rumah baru InsyaAllah. Kite akan senantiasa turun Shah Alam menepek di bawah tiak Mak. Percaya kan? sebab kite selalu buat cam tu. :)

Kite taknak jadi macam si tanggang, oleh itu, berkat tunjuk ajar dan amalan dari kecil yang Mak Abah ajar, solat, puasa, mengaji akan kite amalkan insyaAllah. Dan berkat doa tak putus dari Mak Abah mudah mudahan kite tak lupa asal usul, dan sesungguhnya kite takkan dapat lupakan asal usul kite. Mak Abah sangat besar pengaruhnya dalam hidup kite. Kite takkan boleh hidup aman tanpa keredhaan Mak Abah juga.
kerana:

Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam bersabda:

Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa manakala kemurkaan Allah terletak pada kemurkaan ibubapa.

Terima kasih kawan-kawan kerana sudi baca surat utk Mak Abah aku. Aminkan doaku ni skali yea :)

No comments:

Blogroll

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Path of Our Life...

Yeahu..

Daisypath Happy Birthday tickers