November 13, 2014

Parut Lepas Bersalin

Assalamualaikum..

Masa mengandung dulu aku jaga betul perut. Tak nak ade stretch mark aku sapu minyak Bio Oil. Setiap kali lepas mandi tak miss. Yeayy.. nampaknya perut memang tak ada kesan merekah.

Tapi yang aku nak mengamuk, belek2 body depan cermin, rupanya stretch mark timbul kat tepi! Area pinggang dekat pinggul n peha lagi2 kat belakang peha n betis. Area yg memang aku tak terduga akan ada rekahan. Uurrrghhh! Tension.

Tu masa gendut2 dulu. Sekarang on the way nak slim ni kulit yg ade rekahan tu gatal2 pulak. Memang normal eh?? Gatal betul. Sedap je garu. Takut sedap2 garu karang berparut pulak kesan luka.

Lain cerita, memang betulla kalau bf cepat turun berat badan. Mudah mudahan aku dapat capai target berat macam sebelum preggy. InsyaAllah.

2 comments:

ilya maisara said...

lia pun sapu minyak taknak ada rekahan... kunun!!!

ropenya.. ada tersorok bawah perut... abg lami yang bagitau.. hahha.. yela.. mana la nampak kan.. ada la takt 2-3 garis gitu..

bila dah bersalin ni geram je! tapi bersabar.. sebab fikir... kenangan :(

agaga.. kenangan la sangat! ni tengah berjuang nak bebaskan parut tu.. p main jauh2 la parut...

shahniefa said...

Haha ok la stakat 2 3 parut..cpt hilang insyaAllah. Hehe sakit je hati tengok parut kan..kat tmpat xjangka nk timbul huhuhu T_T

Blogroll

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Path of Our Life...

Yeahu..

Daisypath Happy Birthday tickers