March 10, 2012

19: Nickname i have and why do i have 'em?


First of all, my family call me with so many names. 
Specifically, Abah n Mak panggil Ipah, adik2 call me Angah, while kakak kadang tu Angah, kadang Ipah.
relative pn panggil Ipah. kelasss kaw. 
ohhow generally people with the end name of 'fah' ni biasenye family akan menebalkan lidah menjadi 'Pah' terus especially lidah2 Jawa n native spesis di Malaysia. betul x? sila admit. rata2 mmg gitew le kan.

ingat lagi the first time masuk skola, member tnye nk panggil ape out of Nazifah?
aku pn tergaru2 nk jawab ape? kenapa x panggil je Nazifah. da name aku cenggitu. 
rupanya dorang ni suke shortkan nama yg pada aku mase tu tah pape tah. so dorang panggil je Nazifah. until once kadang2 budak2 mental sengaja carik pasal memperkotak katikkan nama aku jadik NaziPunk n seangkatan dengannya yg mmg berbulu lah kalau dengar. kuajaaaq. sehinggakan aku merasa malu dgn nama tu. tension. 

tapi hujan ribut tu sekejap je. aku malas melayan otak2 mental so aku ignore. lihatlah betapa mature nya aku pada umur kanak2. 
naik sikit umur dlm 11 12 tahun gitu best fren start panggil 'Na' je. lagi aku jemm. 
then masuk sekolah menengah aku chose utk dipanggil 'Naz'. xlame lepas tu baru lah program Remaja Tv3 dan dan pulak host name abg Naz. jemm lagi.
then masuk uni, bestfren ade start panggil aku abg Naz. ohh itu mmg mega jemm! mgkin sbb aku maskulin kot. as what they claimed from the way i walk. lol.
start that time aku tukar cara jalan kasi feminin. 

current: in usm, one bestie calls me with full name which i appreciate so much. 
sebenarnye dia memang sengaja panggil full name sbb nk perhatian dari aku. sbb aku rajen melayan. hohoho.  

hehe thats what people call me,
Naz, Ipah and Nazifah Jainar.

thinking it back, Ipah is most appeciated la. coz when they call me, especially my mak n abah, mengingatkan asal usul aku n terasa dekat je dgn family. 
:)

names are beautiful. as long as it gives good meaning, n we should appreciate it. 

No comments:

Blogroll

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Path of Our Life...

Yeahu..

Daisypath Happy Birthday tickers