December 9, 2009

New LiFe wiTh TheM...


Cause u and i both love...
huhuhu...

1 permulaan acara yang sedikit kasual...apa yang perlu aku lakukan skrg ni...
atau soalan yg lebih sesuai apakah yg sepatut nye aku lakukan sekarang ini..
huhuhu of course la siapkan kerja2 kau yg menggunung tu naz..nape berblog di saat2 ini..
adoyai..sbb aku nk release jap..strecthing balik urat2 sendi sengal ubi bdn aku nih..
jap g aku smbung..

hmmm nampaknye da lame aku xupdate blog ksygn ni..
slalu aku bkak skadar menenung melepaskan rindu pada blog yg serba sdrhana ni..
tanpa mencoretkan apa2..10 minit..cukup..
pastu layan fb plaks hahahaha..

new life aku..
di Universiti Sains Malaysia..
universiti idaman aku..alhamdulillah..berjaya juge aku menjejakkan kaki ke sini..
walau pada awalnya agak mengelamun ~betul ke aku d usm ni??~ huhuhuhu

permulaan hidup aku di sini sbgai seorang RA (research assistant) kpd Dr. Noorizan..
soon after konvo..aku terima panggilan drp Dr. yg menwarkan peluang untuk jd RA n justeru menyambung pelajaran ke peringkat MSc in Pharmacy..
aku..what?? really?? alhamdulillah..dlm hatiku berkata2..
alhamdulillah..semacam xpecaya cz slpas 2 bulan tiada khabar berita drp ipta yg aku apply utk further..tetibe dtg pule panggilan berpangkalkan 04-.......
ohh panggilan keramat dari penang ni rupanya sebuah tawaran keemasan yang pastinya aku akan grab!!!

setelah 2bulan berada di GEMS Senai, Johor..tibalah masa aku menarik diri daripada program yg sgt bermakna ini..
GEMS (Graduate Employability Management Scheme)
adalah program seperti train and place..dpt elaun, makan minum accomodation, comp lab sume supported..
kngn bersama shbt2 Gems xkan aku lupa smpai bile2..kngn terindah..

langkah kaki aku menghala pula ke utara..as a lone ranger..mmg byk dugaan dlm menempuhi alam baru..n pd masa itu, i have to depend on myself..xde mase nk lepaks n rest..
everything must be done on d spot..n time ni la aku pkai ilmu critical thinking n problem solving yg aku belajar di Gems dulu..
huhuhu..

3 comments:

RevVING NOTES said...

As salam,

GEMS Senai eh.

Kenal Mohd Zulhilmi Fauzi?

Intake pd tahun yg sma jgk

shahniefa said...

Wasalam..Zul? mcm kenal. ada pic besar sket x? ehe

RevVING NOTES said...

Dia 2 abg saya, jadi xdpt nk ltak gmbr..

Tidak mengapa,

Blogroll

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Path of Our Life...

Yeahu..

Daisypath Happy Birthday tickers